Verandering op de horizon

(For English version click here)

Er komt een grote verandering aan voor mij, Liesbeth (mijn partner) en Jona (ons zoontje). Ik schrijf deze blog figuurlijk vanaf een grote, logge trein die nu eindelijk een beetje vaart begint te krijgen. Die trein heet "emigratie" en heeft als bestemming Curacao...

De eerste plannen ontstonden rond de laatste jaarwisseling, toen Liesbeth solliciteerde op een functie bij het ziekenhuis daar. Een hernieuwde kennismaking; zij heeft daar in de jaren negentig al gewerkt. Eind dit voorjaar ging de kogel door kerk en was er overeenstemming. Zelf ben ik van plan een bedrijf op te richten en daar vandaan training- en ontwikkelingsdiensten aan te bieden.

De afgelopen vier jaar heb ik veel met expats gewerkt. Het heeft me van dichtbij laten ervaren dat emigreren goed kan gaan. Maar nu het persoonlijk wordt, is het natuurlijk weer anders. Allerlei emoties komen langs; nieuwsgierigheid, zorgen en hoop, om er maar een paar te noemen. Omdat het niet alleen Liesbeth en mij raakt maar ook ons zoontje heeft het extra gewicht.

Een nieuw begin betekent ook loslaten wat je kent. Zelf ben ik nog nooit op Curacao geweest. Medio Oktober ga ik erheen voor een eerste kennismaking. Ons plan is ergens rond de jaarwisseling te verhuizen. Tot die tijd staat ons veel te doen: ruim twintig jaar aan spullen uitzoeken, appartement verkopen, bedrijf oprichten, nieuwe woonruimte zoeken, school en oppas regelen, de verhuizing... toch ga ik proberen mijn ervaringen te delen via deze blog.

En wie weet, tot ziens op Curacao?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Blue Pinnacle Training and Consultancy

Free e-guidebooks about rock climbing on Curacao

The Second Lap